на главную


ГІДРАВЛІЧНИЙ ТРАНСПОРТ МАГІСТРАЛЬНИЙ, *гидравлический транспорт магистральный, **main pipeline transport; ***hydraulische Fernförderung - вид напірного гідравлічного транспорту, призначений для переміщення різних твердих сипких матеріалів в рідкому несучому середовищі по трубопроводах на відстані в десятки і сотні км від джерел їх отримання до місць переробки і споживання. Дозволяє з'єднати великі пром. об'єкти (напр., "шахта - теплова електростанція" або "коксохім. з-д, рудник або збагач. ф-ка - металургійний з-д" тощо).

Матеріалами, що транспортуються, можуть бути вугілля, руди, концентрати, гірничохім. сировина, буд., матеріали і інш.

Табл. - Основні показники деяких магістральних гідротранспортних трубопроводів

Місце знаходження

Країна

Матеріал, що транспортується

Довжина, км

Діаметр, мм

Продуктивність, млн.т/рік

Блек-Меса, Арізона

США

вугілля

439

457/366

5,8

Мерлебак, Лоррейн

Франція

вугілля

9

381

1,5

Самарко, Мінас-Жерайс

Бразилія

залізний концентрат

403

508/457

12

Севідж-Рівер, о.Тасманія

Австралія

залізний концентрат

85

228

2,3

Кудремукх

Індія

залізний концентрат

48

508/457

7,5

Пенья-Колорада

Мексика

залізний концентрат

48

203

1,8

Сьєрра-Гранде

Аргентина

залізний концентрат

32

203

2,1

Лас-Тручас

Мексика

залізний концентрат

27

254

1,5

Західний Іран (Іран-Джая)

Індонезія

мідний концентрат

111

102

0,3

Бугенвіль

Папуа-Нова Гвінея

мідний концентрат

27

152

1

Ель-Сальвадор

Чилі

мідний концентрат

22,4

152

0,3

Пінто-Валлі, Арізона

США

мідний концентрат

17,6

102

0,4

Акіта

Японія

хвости мідних руд

64

200

1

Вален, Мінас-Жерайс

Бразилія

фосфати

118

228

2

Кенсуерт

Англія

вапняк

92

254

1,7

Калаверас, Каліфорнія

США

вапняк

27

178

1,5

Гладстон, Квінсленд

Австралія

вапняк

24,2

200

1

Сандерсвілл, Джорджія

США

каолін

45

254

0,4


Як несуче середовище може використовуватися вода (переважно), а також нафта і нафтопродукти, метанол, зріджений природний та вуглекислий газ. Пром. застосування отримав у 50-х рр. ХХ ст. Деякі перспективні технічні рішення передбачають поєднання Г.т.м. з іншими технологічними процесами (напр., масляною аґреґацією вугілля безпосередньо у вуглепроводі. Див.
магістральна гідротранспортна система (МГТС).