на главную


ј¬“ќћќЅ≤Ћ№Ќ»…  ј–'™–Ќ»… “–јЌ—ѕќ–“, *автомобильный карьерный транспорт, **open-pit truck haulage, opencast motor transport, ***Kraftverkehr im Tagebau - у широкому розум≥нн≥ - комплекс, що об'ЇднуЇ автомоб≥льн≥ транспортн≥ засоби (автосамоскиди) ≥ допом≥жне обладнанн¤, кар'Їрн≥ автошл¤хи, техн. засоби управл≥нн¤ виконанн¤м роб≥т, а також засоби техн. обслуговуванн¤ ≥ ремонту автомоб≥л≥в та обладнанн¤, призначений дл¤ технол. процесу перем≥щенн¤ г≥рничоњ маси з кар'Їру у в≥двал, на перевантажувальний пункт або до приймального пристрою збагач. ф-ки. ќбласт≥ ефективного застосуванн¤ ј.к.т.: буд≥вництво кар'Їр≥в, розробка родовищ з неправильними контурами або родовищ, що зал¤гають в горист≥й м≥сцевост≥; розробка горизонтальних або слабконахилених пласт≥в при швидкому просуванн≥ фронту роб≥т; вињмка корисноњ копалини за њњ гатунком (сортом) або вињмка окр. прошарк≥вблок≥в; розробка родовищ, що зал¤гають на велик≥й глибин≥ (з використанн¤м автотранспорту в поЇднанн≥ з ≥нш. трансп. засобами на короткому плеч≥ в≥дкатки). ” б≥льшост≥ випадк≥в кар'Їри, в ¤ких застосовуЇтьс¤ ј.к.т., мають обмежен≥ розм≥ри (довжину в план≥ звичайно не б≥льше за 2-3 км, глиб. 150-200 м). ќптим≥зац≥¤ ј.к.т. пов'¤зана з найповн≥шим використанн¤м вантажних засоб≥в у вибо¤х. “ому схема п≥д'њзд≥в п≥д вантаженн¤ вибираЇтьс¤ з урахуванн¤м найменшого часу на маневри, подачу ≥ зм≥ну автосамоскид≥в. Ќа тривал≥сть завантаженн¤ впливають продуктивн≥сть екскаватора (навантажувача) ≥ об'Їм кузова автосамоскида, ¤кий повинен бути кратним м≥сткост≥ ковша екскаватора (в≥д 3:1 до 8:1). –ежим руху рухомого складу визначаЇтьс¤ насамперед типом кар'Їру. ƒл¤ кар'Їр≥в глибинного типу характерне транспортуванн¤ вантажу на п≥дйом, дл¤ кар'Їр≥в наг≥рного типу - п≥д схил. ѕри використанн≥ ј.к.т. в комб≥нац≥њ з ≥н. трансп. засобами можлива њх робота в обох режимах при рухов≥ до перевантажувального пункту: з одн≥Їњ частини уступ≥в - п≥д схил, з ≥ншоњ - на п≥дйом. ќрган≥зац≥ю руху автотранспорту в кар'Їр≥ зд≥йснюють за закритим або в≥дкритим циклом. ” першому випадку група автосамоскид≥в закр≥плюЇтьс¤ за певним екскаватором. “ака орган≥зац≥¤ нескладна, але нер≥дко приводить до простоњв. ѕри орган≥зац≥њ руху за в≥дкритим циклом автосамоскиди розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж екскаваторами так, щоб максимально скоротити њх простоњ в оч≥куванн≥ транспорту ≥ простоњ автосамоскид≥в на вантаженн¤.

–обота автотранспорту за замкненим циклом забезпечуЇтьс¤ системою управл≥нн¤, ¤ка надаЇ диспетчеру ≥нформац≥ю про х≥д вантажно-розвантажувальних роб≥т. Ќа початку зм≥ни автосамоскиди закр≥пл¤ютьс¤ за екскаваторами в≥дпов≥дно до заздалег≥дь розрахованоњ програми роботи кар'Їру за зм≥ну, а в ход≥ роботи при р≥зких зм≥нах виробнич. ситуац≥њ зд≥йснюЇтьс¤ коригуванн¤, критер≥Їм ¤кого Ї п≥дтримка заданоњ ¤кост≥ руди, що надходить на збагач. ф-ку. ќсн. переваги ј.к.т. - висока маневрен≥сть рухомого складу, скороченн¤ довжини трансп. комун≥кац≥й завд¤ки застосуванню в≥дносно крутих схил≥в автошл¤х≥в, спрощенн¤ процесу в≥двалоутворенн¤ через меншу трудом≥стк≥сть ≥ можлив≥сть зменшенн¤ площ≥ в≥двал≥в, висока оперативн≥сть управл≥нн¤. ƒо недол≥к≥в ј.к.т. сл≥д в≥днести: обмеженн¤ до 3-4 км в≥дстан≥ транспортуванн¤ вантаж≥в, залежн≥сть експлуатац≥њ дор≥г ≥ рухомого складу в≥д кл≥матич. умов, висока загазован≥сть навколишнього середовища при робот≥ автотранспорту.